Självbiografi.

Av: hejhippie

05 01, 2011

Kategori: Okategoriserade

Lämna en kommentar

Bländare:f/3.8
Focal Length:24mm
ISO:200
Shutter:1/0 sek
Kamera:NIKON D3000

”I samma sekund i våran flykt hördes gap och hot om att vi skulle dö. Blicken var framåt och skräcken höll mig borta från att kolla bakåt. Du var vid min sida, alltid. I någon sekund älskade jag detta ögonblicket, vetandes att du aldrig skulle lämna mig oavsett hur många som var efter oss. Vi sprang från världen, vi sprang från mänskligheten.”

Dagen har spenderas framför datorn med musik, en kopp te och en hel del skrivande. Följde med Simon hem en sväng för att hämta stativ och läsa tidningar i hans säng medan han gjorde i ordning sig inför kvällens festligheter. Min kväll har spenderats med att fota och kommer fyllas utav filmer med en kopp varm choklad i sängen. Det är väl det ryggen tillåter just nu, typiskt att det är en röd dag när man behöver en doktor. Har bokat tid hos sjukgymnasten och det tog ju bara… tre år att få det gjort.  Det jag har skrivit idag är en slags ja, bok för mig. En självbiografi fast utan mål att skriva ett antal sidor. Mer små drag ur viktiga händelser som har påverkat en och gjort den till man är idag. Egentligen är det väl brist på underhållning på dagarna och en mindre terapi för mig själv.

”Allt kommer bli bra. Den meningen tappade sin betydelse efter alla år. Ack, önskan att dina ord var sanning svider så innerligt. Varje gång kämparglöden syndes i mörkret slocknade den lika snabbt som den kom. När vinglaset fylldes på efter varje gång du svepte det den kvällen så brast mitt hjärta. Hjärtat smulades sönder utav synen när du satt i soffan med böjd huvud. Förlåt att jag inte kunde finnas där för dig på det viset som behövdes. Förlåt att jag inte trodde på dina vackra tal som innehöll en bättre framtid för oss. ”

Lämna en kommentar